Posted by: Tiina | 7. sept. 2009

Pits ja palavik

Pits on palavik. Ei aita selle vastu ei ussi- ega püssirohi. Käsi kord antud, siis enam pidama ei saa. Kuigi jah, viimasel ajal on valmis asjadega veidi nigel seis. Töid on varrastel hulgim, aga valmis saama ei kipu. Mis parata, aga rahatööd peab tegema siis, kui toda on. Et ei peaks virisema siis, kui teda pole. Ja paraku olen mina hetkel tagumiku tooli järgi istunud ja kogu aja kirjatööle pühendanud. Ka puhkuse. Või õieti – just puhkus mul nii tööd teha lasebki. Päris palgatöö niipalju aega ja jaksu järgi ei jäta.

Aga töö tööks. Hetkel ta eest ära ei jookse ning arvestades mu viimase aja tööpäevi hommiku 7-st kuni magamaminekuni südaöö paiku pisikeste pausidega olen ma hetke isiklikuks kirjatööks välja teeninud. Nii et ma võin rahuliku südamega presenteerida paari pisiasja.

Rätik_6Kirju leheline rätik. See vindus mul kotis kaua, sest see oli minu “autokudum”. St lihtne muster, milles ei pidanud näpuga järge ajama. Muster sai valitud aga lõnga järgi. Mingis meeltesegaduse hoos ma tellisin kord muude ühevärvilistega kahasse ühe toki kirjut lõnga handpaintedyarn.com lehelt. Kui ma ühevärvilistest olen suisa sillas, siis need träpsulised jätavad mind külmaks. Harjunud pikemate värviüleminekutega ei kujutanud ma ette sellist värvide sigrimigri. Keerulisem muster olekski olnud liig mis liig. Muster on lehemuster Evelin A. Clarki raamatukesest “Knitting Lace Triangles“. Püüdsin mis ma püüüdsin ilma jääkideta kududa, jäi mul ikka 100 grammist kerake alles. Mingil hetkel tundus, et äärepitsiks ei jagu kui teen veel ühe mustrikorra, ent võta näpust. Just niipaljukest mul üle jäigi. Aga selline ta siis sai. Ringvardad nr 3. Rätiku mõõtudeks sai 176 x 80 cm; kaalub 84 grammi. Ilus ja õhuline on küll.

RätikKa kui päris valmis asju rohkem hetkel ei ole, siis rõõmustav minu jaoks seegi, et punane “käpaline”, nö saanitekk, kasvab ka jõudsalt. Alla 1/3 on keskosa kududa jäänud. Siis ma mõtlen edasi, et kuidas ma pitsi teen: koon külge emba-kumba moodi või õmblen külge. Ma pole veel otsustanud, et mida ja mil viisil. Kollasele viljapeasallile tuleb külgekootud pits kui ma kord lõnga juurde saan. Teistega on aga kõik sabad veel lahti. Mitte et ma seda õmblemist pelgaks,  aga … Ahh, mis ma siin ikka ennustan. Kui hetk käes, eks siis näis.

Mis aga pitsi veel puutub, siis sain pisikese teene eest seitsme maa ja mere tagant kingituse: ümbriku pitsilõngadega. Assaraks! Kui ma selle paki lahti tegin, siis oli küll tunne, et isegi paberitöö ei päde enam mittekudumise vabandusena. Mul on kodus mõned alpakasegused pitsikad, aga nii nunusid veel ei olnud. Ja see saatja enda värvitud teksasinine! Oi kui ilus värv! Ma kohe ei ta millisest neist alustada. Igatahes, tänud veelkord saatjale. Ja öelge veel, et kus on, sinna ei tule juurde.

pitsilõngad september 2009

Ein kleines Tuch aus handpaintedyarn.com Laceyarn. Warum ich die bunte Wolle gekauft habe, weiss ich nicht. gefällt mit so gar nicht, zu bunt für ein schönes Muster. So habe ich ja ein einfaches Blattmuster ausgewählt. Zuerst wegen der Farbe, genauer wegen der bunten Wolle. Zweitens war das mein “Autogestrick”, etwas einfaches für die Autofahrten. Materialverbrauch 84 Gram, Maße 176 x 80 cm. Rundstricknadel Nr 3. Muster aus dem Büchlein von Evelyn A. Clark “Knitting Lace Triangles”.

Und meine Wollvorräte bekamen Ergänzung aus den USA. Habe ja noch keinen Schal aus Alpaka-Lace. So in Knäueln fühlt sich ja sehr weich und  angenehm an. Stelle mir schon einen kuscheligen großen Spitzenschal vor.

Misti alpaca valgesinine ja naturaalne alpaka

Responses

  1. väga ilus rätik on!

  2. […] See Handpaintedyarn.com pitsilõng on nüüd pisut teisem kui traditsiooniline haapsalu salli lõng, aga ka hästi nunnu ja pehme. Ma olen kunagise Harrieti lõngapoe aegadest seda juba pisut hamsterdanud ja hiljem juurde ka tellinud, sest see mulle tõesti meeldib. Sallegi on mu oma kapis kaks: kuldses rukkis ja sirelilehed. Kingitud on ka. Nendega on aga see häda, et kui otsa saab, siis ei pruugi kaua juurde tulla miskit. Hetkel on ka leht neil suhtkoht tühi. See “Kuldses rukkis” sall jäigi sellega seoses kannatajaks pooleks: lõnga jäi nappima ja ei tulnud ega tulnud juurde. Leidsin siis teise tootja sobiva kollase ja oh häda – vanus juba kududes. Rääkimata sellest, milline ta nüüd kandes välja näeb. See paharet on Malabrigo Lace – jama ruudus. Seda rämpsu ma enam ei osta. Handpaintedyarn.com kirjud mulle ka ei meeldi, ainult üks säbru jääbki – rätt. […]


Lisa kommentaar

Rubriigid