Posted by: Tiina | 14. aug. 2011

Kaua tehtud kaunikene ehk Punane käpaline ja Kuldses rukkis

Häbi on tunnistada, aga mõned asjad kipuvad vahel venima jääma. Vahel läheb tuju üle, vahel tulevad uued tuhinad peale, vahel saab lõng otsa jne. Igatahes jäid mulle ühel päeval täitsa häirivalt ette kaks pooleliolevat salli. Mõlemad on alguse saanud ca 2 aastat tagasi. Ja nii ma nad siis järjekorras ette võtsin. Alustame siis lõpetamise järjekorras.

Vaarikapunane pitssall

Punane käpaline – toda alustasin ma väga valju hurraaga 2009. aasta suvel. Lõng oli mõnus ja pisut jämedam kui tavaline haapsalu salli lõng. Ning ilus punane. Algselt oli sall mõledud külge õmmeldud pitsiga. Välja kukkus aga nagu alati. Keskosa sai kähku valmis, aga tuhat uut ideed tulvas peale ning nii ta jäi seisma. Mul polnud uute ideede tulvas ja kindahulluses mahti hakata äärepitsi silmuseid arvutama. Üks hea inimene pakkus isegi abi, aga ma polnud titaga kuigi liikuv ja nii ta jäigi ootama paremaid aegu. Nood saabusid siis sel suvel, kui ma ühel heal päeval otsustasin asjaga pitsi kohe külge kududes ühelepoole saada. Niks-naks ja valmis ta saigi. Toda salli kutsun ma tegelt Saanitekiks. Nimelt juhtus Tegijal pisike äpardus ja ma panin mingil veidral moel salli alustades arvutustega puusse. Ikka mida rohkem silmi, seda uhkem ja nii tuligi välja, et asi sai suur mis suur. Harutama ma ka enam hakata ei tahtnud. Äärepitsi tehes mõtlesin siis alguses, et kui sall on suur, siis võiks pits olla pisem. Kuid siis hakkasin mõtlema, et kui sall on suur, siis jääks liiga kitsas äärepits ka jälle nagu sadul sea selga. Ja nii sai äärepits ka omale ridu juurde. Selline tema siis sai –  Minu Oma Suur Vaarikapunane Sall. Mul oli tegelikult ilus ja uhke plaan salli jäädvustamiseks ka saitsiseelik valmis õmmelda, ent jällegi läks nagu läks. Kiire on hetkel kibe ning nii peab seelik veel mõned päevad kannatama. Salli aga püüdsime juba omal tagasihoidlikul moel pildile.

Vardad nr 3. Lõng Epu poest poolilt. Salli kaaluks tuli 180 grammi. Mõõtudeks aga 210 x 90 cm.

Kuldses rukkis ehk viljapeakirja sall

Ja siis minu hetkelemmik – Kuldses rukkis. Selle salli lugu sai tegelikult alguse lõngast. Ma tellisin kord Handpaintedyarn.com lehelt pitsilõngu, siniseid. Mingil imekombel oli mu tellimusse sattunud aga ka kollane viht. Maei ole üldse kollase värvi sõber ja nii ma ei oska ka öelda, miks ma selle kollase tellisin. Saabununa näis see aga mulle nii nunnu ja kohe oli võtta ka viljapea-muster Haapsalu salli raamatust, et ma võtsin selle üsna kähku ka töösse. Aga … keskosa valmides selgus, et äärepitsiks ei jagu. Ja ka kui ma alguses plaanisin juurde tellida, siis see plaan jäi katki. No seda lõnga ning seda värvi neil enam ei olnud. Pole siiani. Ning nii jäigi see lugu mul vinduma kuni ma sel kevadel lõpeks aktiivsemalt sellist lõnga otsima hakkasin, millega puuduvat asendada saaks. Ja leidsingi. Väike vahe on värvitoonis ning äärepitsi lõng on pisut pehmem, aga muidu pole väga vigagi. Seda enam, et mind need pisiasjad tegelikult ei häiri. Ja nagu öeldud – sall sai minu jaoks omale ka nime “Kuldses rukkis”. Päris viljapõllutoon see ei ole, aga mis siis. Selline ta siis saigi – 56 cm lai ja 160 cm pikk. Materjali kulus kokku 116 grammi. Lõngad on siis: keskosas Handpaintedyarn.com Lace (Wild Daisies) ning äärepitsiks Malabrigo Lace (Cadium). Kootud on ringvarrastel nr 3,5. Sedakorda sai vist kohati liigagi lõdvalt lõpetatud. Alati on see häda, et kipub liiga kõvasti see lõpetus saama ja sakid ei tule nii sakilised nagu tahaks. Mulle need teravikud jälle väga meeldivad.  Silma see ei torka, aga ma ise teinekord vast tean, et egas ööpeale pole ka vaja täppistööd jätta. Samas ma nii tahtsin tollega sallipäevale promeneerima minna. Mis sest, et pits ei ole külge õmmeldud, vaid kootud. Mulle ikkagi meeldib.

Lammas all vasakus nurgas

Ja pilt, milele mu Teine pool nime pani:

Meri on, meri jääb ...

Ja aitäh pildistamise eest, Signe.

Zwei Schals.

Mein himbeerroter Schal. Begonnen habe ich den schon im Sommer 2009. Der mittlere Teil wurde ganz schnell fertig. Etwa ein Jahr wartete der Schal aber auf die Randspitze. Ich wollte anfangs die annähen, aber irgendwie kam ich nie dazu die Randspitzenmachen zu berechnen. So habe ich die Spitze doch angestrickt. Der Schal wurde aber richtig groß. Habe schon die Machen für den mittleren Teil etwas falsch berechnet. So habe ich jetzt einen Schal, der folgende Maße hat: Länge etwa 2,1 m und Breite 0,9 m. Matwerialverbrauch 180 Gram. Gestrickt mit Rundstricknadel Nr. 3. Material – Wolle, den Hersteller weiss ich nicht mehr genau. Muster “Käpakiri 1” aus dem Buch Haapsalu sall.

Und mein neuer “goldener” Schal aus Handpaintedyarn.com Lace-Wolle (mittlerer Teil; Wild Daisies) und Malabrigo Lace (Randspitze; Cadium). Zuerst kaufte ich ja die Wolle für den mittleren Teil des Schals, nur die reichte nicht aus. Wenn ich dieselbe Wolle nochmals bestellen wollte, gab es die nicht mehr. So suchte ich etwas zum Ersetzen. Und Malabrigo Lace passte meiner Meinung ganz gut. Es gibt einen sehr kleinen Farbunterschied, aber der macht nichts. Muster wieder aus dem Buch Haapsalu sall, Viljapeakiri 1.  Rundstricknadel Nr. 3,5. Maße: 160x 56 cm. Materialverbrauch insgesamt 116 Gram.

Responses

  1. Ilusad!

  2. Uhked iludused! Eriti see kollane….Sobib sulle väga hästi.

  3. Minu meelest on ka kollane täitsa sinu toon!
    Võõra apastraatusega on ikka raske pildistada aga no midagi ehk ikka.
    Oli tore näha 🙂

  4. Nõustun, kollane sobib sulle hästi. Aga punane sobib sulle ka hästi 🙂 Mõlemad nii kaunid, ei oskagi üht teisele eelistada.

  5. […] ja hiljem juurde ka tellinud, sest see mulle tõesti meeldib. Sallegi on mu oma kapis kaks: kuldses rukkis ja sirelilehed. Kingitud on ka. Nendega on aga see häda, et kui otsa saab, siis ei pruugi kaua […]


Lisa kommentaar

Rubriigid