Posted by: Tiina | 1. aug. 2012

Kui suvi nõuab kasukat ehk jäägid käiku

Pisike Patsik jalutuskäigul oma “suvekasukaga”

Kellel meil ei oleks kodus lõngavarusid. Minul ka. Ja kellel meist ei oleks jääke, mis on millestki muust jäänud ootama oma aega. Minul ka. See oranž. Ma olin juba tükimat aega heietanud peas mõtet see ühevärviline oranž sama marki valgega (mõlemad TitanWool Winner) kokku punuda ja lisada neile vürtsiks toosama karvane oranž lõng, mille ma mingil meeltesegaduse ajahetkel ostnud olen. No ei ole ma kohe mitte üldse karvaste (ka mohääride fänn) ja nii võib julgelt öelda, et pea kõik karvased lõngad minu kogus tähistavad mingit meeltesegadust.  Ja nii oligi mul mõte, aga see ei leidnud kuidagi konkreetset kuju. Kuniks mulle jäi silma MM-s too ülevalt alla ümara passega pluusi kudumine. Minu idee või kavalus seisnes selles, et kui ülevalt alla, siis saab pikkuse valida vastavalt lõngakogusele. Ja nii tema käiku läks.

Kampsik eest

Kampsik takka

Lõpptulemuseks on ei miskit erilist ja pisikesed äpardused. Kaelaauk sai veidi suur. Arvutasin mis ma arvutasin, aga mingi näpuka tegin juba alguses sisse. Ei paistnud olevat hull, nii ma ülemäära just ei harutanud. Ning proovisin ju ilma hõlmasoonikuteta ja ju ma siis nonde laiust veidi alahindasin. No kui tõesti vaja, siis saab ju nood uuesti teha, 1 cm saab kindlasti “säästa”. Aga kinniseks päris kitsaid ribakesi ka hõlmadele teha ei tahtnud, sest ainsamad nööbid, mis mulle meeldisid ja sobivat näisid, on suurepoolsed. Samas on kampsun üldse pisut suur, seega vast ei ole see kaelaauk pikemas perspektiivis ka eriline probleem. Ma lihtsalt ei taha väga parajaid asju hetkel kududa, sest otsesõnu kampsunivajadust ju ei ole praegu. Küll aga saabub vajadus siis, kui praegused varud lahkuvad väikeste riiete kotti. Ja see aeg ei ole neiu kasvamist kaedes enam mägede taga.

Liivakastikampsik

Mis sest et märg, ikka liivakasti!

Eesmärgiks oli ka lõngu võimalikult palju ära kududa. No oranži Winnerit jäi mul ikkagi alles. Veidi valget ka. Isegi toda karvast. Alguses hakkasin karvast südamest ära kuduma, ent siis tekkis hirm, et nii jääb kampsuni alumine osda karvutuks. Samuti varrukad. Ja nii ma siis pidurdasin end veidi. Asjata, ent kes seda nii täpselt ette teadis. Üldiselt jäin ma siiski “graafikusse”. Vardad nr 3 ja 3,5. Peab vist märgi maha panema, et neist jäöäkidest saavad omakorda veel mõned sokid või paar pisikesi käpikuid. Päris hea mõte tegelikult?!?

Mis mind ennast aga muigama ajab on see, et muidugi plaanisin ma liivakastikampsuniks karvase kampsiku!! Eksole, nagu meil ei oleks juba praegu pool liivakasti päeva lõpuks koridoris poiste jalanõudes. Nüüd vaja veel juurde. Nondes karvades kindlasti lisa ka tuleb. Aga noh, jahedal suvel kulub üks “suvekasukas” ju ikka ära. Nii et …

Nööp

Selle ülevcalt alla ja ümara passega kudumine hakkas mulle täitsa meeldima. Ja mis seal salata, Martale on teine kamps ka lõpusirgel ning üks suvepluusike on veel varrastel. Marta Liisa teiselt kampsilt on üks varrukas ja siis kinnis puudu. Ja ma ei ole veel iseendas selgusele jõudnud, mil moel soonikud lõpetada. Lihtsalt maha kududa nagu ei tahaks, tulemus jääb jäik. Aga sellest kõigest juba mõnel järgmisel korral.

Habe für Marta Liisa einen Cardigan gestrickt. Aus Wollresten – hatte etwas orange und weiß von TitanWool “Winner” (100% Wolle, 50 Gr = 160 m),  das Effektgarn von Lana Grossa Pep Print (80% Microfaser, 20% Polyamid, 50 Gr = 110 m). Gestrickt von oben nach unten. Rundstricknadeln Nr. 3 und 3,5. Der Cardigan ist ein bißchen zu gross, aber so war auch geplant. Nur der Halsauschnitt könnte etwas “enger” sein. Sonst bin ich zufrieden. Ist ja als ein Alltagscardigan fürs Spielen gedacht. In unserem Sommer braucht man ja dieses Jahr sowas ständig. Im Vergleich zu den Vorjahren “hitzt” es hier ja diesmal nicht, außer die ein paar Tage in der vorigen Woche.

Responses

  1. Tore jääkide hävitamise projekt! 1×1 soonikut lõpetan ma nõelaga, jääb kena korrektne ja veniv äär. Ja selle kampsi kaelust oleks vist võimalik väiksemaks kududa, kui silmad üles korjata äärest?

  2. Jubevahvad pildid! Lisaks muudele plussidele ei kao selle kampiga tüdruk õuel kergesti ära ka, särtsakas värv torkab hästi silma! 🙂

  3. […] mingi ajahetk vaimustusse sellest ülevalt alla ümara passeosaga kudumisest. Alustuseks valmis üks asjake. Siis katsetasin veel miskit, aga vaimustus sai otsa. Siis alustasin seda .. aga kes seda […]


Lisa kommentaar

Kategooriad