Posted by: Tiina | 26. jaan. 2017

Linnutee

linnuteekirja-sall

See sall sai alguse juba üsna ammu. Kunagi siis, kui ilmus Haapsalu salli raamat. Mitte et see oleks olnud mu lemmikuim kiri, aga silma ta jäi. Linnutee. Ma korra püüdsin asja isegi alustada, aga kuna mul läks sobiva tumesinise lõnga leidmisega ka aega, siis kohe asjast asja ei saanud. Mulle tundus siis ja tundub ka praegu, et nö öösinine on selle kirja värv. Enne kui Saarasse ja Lõng ja lõngast poodi need erinevad tumesinised jõudsid, ikka hea mitu aastat varem, tõin ma Helsingist endale siidiseguse Grignasco MerinoSilk lõnga (25% siidi, 75% meriinovilla). Oi kuidas see mulle meeldib! Selline pehme, siidine, pisut nagu libe ja raskegi. No päriselt ei ole raske, aga tekitab selle värvi ja välimuse kontekstis sellise tunde. Tume-tume sinine, kohati mõjub mustana. Ilus, aga vaevaline kududa. Aga egas ma kohe selle peale ei mõelnud. Seda tean ma nüüd. Vigadest ju õpitaksegi. Igatahes vajaks see lõng vähem libedaid vardaid. Vähemalt minu puhul. Ja kindlasti ei oleks tohtinud tumedale lõngale võtta tumedaid vardaid. Aga see äratundmine tuli ka valel hetkel. Kududa tuleks nii tumedat võimalusel päevavalges, sest vigade parandamine oli ka nuppude puududes tülikas. Ikka kaks sammu edasi ja kolm (vähemalt) tagasi.

sall-ja-nurk

Aga selline ta sai. Suurekene. Miskine 180 x 75 cm. Lõnga on sees pisut üle 80 grammi. Vardad nr 2,5.

sall-2

linnutee-kiri

 

sall-2

 

linnutee

Hmm, kardinateks oleks ka täitsa paslik muster!?!

Nagu öeldud on ühes nurgas vimka. Ei, ma ei haruta. Jääb nagu on.

linnuteekirja-sall-2

Sama lõnga on ka veel üks kahvatu rohekas (või kuidas teda nimetagi?) ja tumepunane. Punasega ma oskan miskit teha küll. Aga see roheline? Huvitav, kas roheline on meeltesegaduse värv? Mille kirevase pärast seda rohekat nüüd nii palju välja ujub? Oeh. Hiljem olen ma erinevaid tumesiniseid ostnud siit ja sealt, seega tumesinist peaks peaks sallidesse saama veel mitmel moel. Kui nüüd ainult järgmine muster selle värviga haagiks? Mul on värvide ja mustrite vahel mingid seosed. Näiteks ei ole ma seni veel suutnud kududa punaseid piiibelehti. Peaks proovima? Äkki oleks väga kena? Kindlasti ongi. Aga sellest tarast enda sees ja ees tuleb üle saada.

sall-3

Kui midagi olulist ette ei tule, siis ma kaevan vist kõik pitsilõngad homme välja ja vaatan ja teen enda jaoks ülevaate. Muidu koodki seda, mis on kohe siin ja käepärast. Ja enamasti seisab laual valge pool ja mõni punane kera. No hetkel on sinist ka. Aga ikkagi.

Kahjuks olen ma jälle piltidega hädas. Õues on somp ja sopp. Toas valgust vähe. Ohkama võtab. Aga kui lõikepaber lauale lahti rullida, siis vast mingi pildi ikka saab.

Mein neuer Schal – Milchstraße (Linnutee kiri) aus dem schon bekannten Buch “Haapsalu sall”. Die Idee für diesen Schal hatte ich nach dem Erscheinen dieses Buchs, nur fand ich nicht gleich die passende Farbe. Irgendwie hatte ich das Gefühl, dass ein Schal mit dem Muster unbedingt dunkelblau sein soll. Wie Nachthimmel. Wolle habe ich in Helsinki gekauft – Grignasco “MerinoSilk”. Die ist ja sehr schön, geschmeidig, mit einem leichten Glanz von Seide. Das Stricken war nicht so sehr toll – habe im Sommer angefangen – beim tageslicht ging ja normal. Nur beim künstlichen Licht war es schwer. Wenigstes ist für mich bei dunklen Garnen.

Maße: 180 x 75 cm. Verbrauuch: ca. 82 g. NAdel Nr 2,5. Randspitze aus dem Buch “Pitsilised koekirjad”.

Responses

  1. […] lõngu ma juba Linnutee salliga seoses ülistasin. Ega ma neist palju ei tea, aga see MerinoSilk mulle küll väga meeldib. Aga […]


Lisa kommentaar

Kategooriad