Posted by: Tiina | 27. jaan. 2017

Pitsist ja lõngadest

Täna oli ilm täitsa ilus ja olgugi, et udune, jagus valgust ka tuppa. Nii ma siis võtsingi ette kaua oodanud töö – sorteerida pitsilõngu, saada ülevaade, et mis on kus ja kui palju ja äkki on ka miskit sellist, millest minu käes enam asja ei saa. St enam ei isuta.

Lõngu on. Ma olen teinud pitsikatest ülevaadet ka 2009. a suvel ja siin ning piltide järgi pean tõdema, et sealt on osa täitsa alles, lihtsalt nüüdseks on kogus suurem, uut on juurde tulnud. Toona polnud mu valikus veel Twini, see-eest on Merinos Extrad alles. Värskelt on hunnikust ära kootud MerinoSilk. Siis ei olnud mul ka HEAd sallilõnga ega Midarat ega Järbo neid pisut jämedamaid  ühekordseid, valget,2 halli ja musta. Ja nagu välja tuleb, siis täna jäi ka ühtteist pildilt välja. Nii mõnigi kerake, mis on vanal pildil, ei tulnud meeldegi. Ja mina veel mõtlesin “väljakaevamisi” tehes, et ainult üks fuksiaroosa on puudu.

Tänane lõngalaud oli “serveerituna” selline:

longalaud

Lõngalaud

Pean häbiga tunnistama, et kõikide lõngade tootjat ma päris täpselt ei tea. On küll kohati sildikesi kerade sees/vahel, et 100% villane, ega ma suurt muud peale looduslike kiudude ostnud olegi, aga osade tootjate kohta on info ikka kadunud. “Tablettidest” suur osa on päris sellest kino Kosmose vastas poekesest, just neid tihedalt kerituid. Viimase aja ostudel ja mis on kohe lõngavööga, nendel on info alles. (Tablettideks kutsus Epp neid keritud lõngu – on sellised lapikud. Lõngahaiguse puhul täitsa õige ravim ju. Või noh – uus doos.)

Igatahes sain ma värvide järgi sellised kuhilad:

punased

Punased

sinised

Sinised

valgekesed

Valged

must-hall-beez

Must – hall -beež

rohelised

Roheline

lilla

Lilla

No lillat on küll teenimatult vähe. Aga ju siis pole neid õigeid toone leidnud. Nüüd ma siis tean, mis suunas edasi liikuda. Aga jah, siis mind üllatas, et üldse musta oli. Mul üldiselt ei ole. Ma pole aastaid mustast vaimustunud.No valge on pitsi puhul klassika. Ja punane – see on mu lemmik. Enamus on ikkagi nö siledad lõngad, st karvast/mohääri on vähem. Kuigi kuna erinevad lõngad on koos kastides olnud, siis tundub et kõik oleks nagu jänese urust läbi käinud. Piisab ühest alpakast ja karvasemast, et kõik oleks ühtlaselt karvane.

Kui ma neid nüüd tootjate järgi järjestaks, siis ma alustaks Twinist.

twin

Twin

See, et mulle meeldib punane, see paistab siin ka välja.Poolil olev on tegelikult mitu tooni tumedam, aga minu ja pildistamisega on juba kord sellised lood. Mis mind hämmastas – ma nagu teadsin, et mul on valget Twini ka ja tuli välja, et ei olegi. see viga tuleb igal juhul parandada. Ja Twinil on veel üks mulle meeldiv sinine toon, seda oleks ka vaja. see on nüüd see koht, kus teatud kollektsioneerimise/hamsterdamise tuhin lööb välja. Et kui on, siis mina ka! Mina ka! Teisalt on see vahel väga vajalik, omada varusid. Elu on näidanud.

hea-sallilong

Hea sallilõng

Minu teine lemmik on hetkel HEA sallilõng. Ilusad toonid on neil ka, kuigi minul on siin näha ainult valge-punane-roosa. Ma juba tean, et halli on vaja ja šokolaadipruuni ja kevadeks sirelilillat. Aga ma katsun enne veel midagi eest ära kududa.

handpaintedyarn

Handpaintedyarn.com

See Handpaintedyarn.com pitsilõng on nüüd pisut teisem kui traditsiooniline haapsalu salli lõng, aga ka hästi nunnu ja pehme. Ma olen kunagise Harrieti lõngapoe aegadest seda juba pisut hamsterdanud ja hiljem juurde ka tellinud, sest see mulle tõesti meeldib. Sallegi on mu oma kapis kaks: kuldses rukkis ja sirelilehed. Kingitud on ka. Nendega on aga see häda, et kui otsa saab, siis ei pruugi kaua juurde tulla miskit. Hetkel on ka leht neil suhtkoht tühi. See “Kuldses rukkis” sall jäigi sellega seoses kannatajaks pooleks: lõnga jäi nappima ja ei tulnud ega tulnud juurde. Leidsin siis teise tootja sobiva kollase ja oh häda – vanus juba kududes. Rääkimata sellest, milline ta nüüd kandes välja näeb. See paharet on Malabrigo Lace – jama ruudus. Seda rämpsu ma enam ei osta. Handpaintedyarn.com kirjud mulle ka ei meeldi, ainult üks säbru jääbki – rätt.

ogre

Ogre

Ogre pitsilõngu pole mul väga palju kunagi olnudki, aga nagu näha ka selle vähesega pole ma veel ühele pole saanud. Arusaadav ju, et kui need igatsugu uk´hked värvid ja kiud ja bla-bla-bla ilmusis, siis tõmbas tavalise villase isu pisut tagasi. Ühest valgest kerast vist olen lahti saanud, aga ei enamast. Aga see ploomililla meeldib mulle. Üks väheseid lillasid üldse. Selle kollase-rohelisega ei oska ma samas enam midagi peale hakata. Aru ka ei saa, mis värv on. Kõik sõltub valgusest.

grignasco-pitsilongad

Grignasco

Grignasco lõngu ma juba Linnutee salliga seoses ülistasin. Ega ma neist palju ei tea, aga see MerinoSilk mulle küll väga meeldib. Aga jah, mille kirevase pärast ma selle heleda pitsika ostnud olen? Peaks ka välja sorteerima. No ei ole ideed. Kuigi metsaaluseid piibelehti meenutab küll. Just selline õrn rohetus, läbi lehtede paitsev päike. Kui nüüd hoolikalt mõelda, kas ma mitte toona hõbehalli  ei otsinud ja toda lihtsalt ei olnud. Aga kui olin juba Helsingisse lõngapoodi läinud, siis pidin lihtsalt ühe pitsilõnga kaasa haarama? Et tunneks, et käisin 😀 Ma olen Grignasco Cuzcost ka ühe salli teinud, sellest poolil olevast lõngast. Lõpetasin suvel. Ravelrys on pilt ka, Prairie Rose Lace Shawl. Mulle meeldib. Mõnus alpaka ja meriinovilla segu.Värv on ka kihvt.

schoeller

Schoeller

Valge on peenike alpakavill. Ma juba mõnda aega keerutan peas mõtet, see salliks punuda.  Punane on “Bretagne” ja see roosakas “Bretagne” taimedega värvitud versioon. Need kaks viimast on täitsa toekad lõngad, ei ole päris ämblikuvõrgu materjal. Aga sallina hästi mõnusad, kuigi neil on ka teatav villa karedus täitsa olemas. Ei ole sellised meriinopehmed. Punasest mul juba on üks väga agaralt kantav saanitekk – siin. Sai nati suur. See on see lihtsa mustri häda – satud hoogu ja ei pane tähelegi, kui sallist saab tekk.

jarbo-peenikesed

Järbo

Järbo ühekordne. Hästi ilus ja ühtlane. Proovilappi olen teinud, ei enamat, veel. Aga lõng on esimene partii!! Sellest saaks edukalt proovida ka neid “1000 silmusega vardal” kindaid. Kuigi ma teeks ühe pisut soojema pitsilise salli ka kindlasti.

pehmikud-kingitud

Pehmikud

Need kaks sõpra on saadud Ameerika-maalt kingituseks. Sinine on käsitsi värvitud. Ma pole veel komistanud idee otsa, mis nõuaks just nimelt neid lõngu, aga tahaks juba vardaid sisse lüüa küll.  Alpakavill.

Mul on veel paar sellist, mida ma aegajalt välja võtan ja vaatan ja mõtlen, et kas ja mida, aga siis õige idee puudumisel karpi tagasi panen. Kaameli ja meriinovilla segu nt. Nii ilus must lõng, aga ei ole hetkel veel haakinud. Ma musta peene mohäär kaevasin välja, äkki jõuan ka mõne muu mustani ajapikku. Valget aega tuleb ju tasahilju juurde.

Ja arvata võib, et ega ma ainult üht asja korraga ei tee. Siin on hetkel töös olevad ja nö idee staadiumis lõngad välja nopitud. Et äkki läheb mõnega veel asjaks.

toos-pitsikad

Selle punase poolilõngaga sobiva salliidee andis mulle Signe, kui käis lõngadel järgi. Vahel on nii hea vesta lõngadest inimesega, kes saab aru! Aga Signe juhtis muu jutu seas mu tähelepanu Pitsiliste koekirjades olevale südametega mustrile punaste lõngade kontekstis ja nii ma siis võtsingi asjal sabast. Näis, kuis edeneb. Hetkel on mul see piibeleht lehel ka hingel. Aga need teised lõngad on ka idee ootel – tumedam punane, hall, must mohäär, sinine. Iseenesest tekitas tänanegi mõtteid ja pakkus avastamisrõõmu. Mis silmist, see südamest ja nii oli mul täna täitsa mitmel korral rõõm suur, kui välja ilmus miski, mille ma olin justkui ära unustanud.

Aga nüüd kuduma!

Ma mõned lõngad noppisin taas välja ka, aga sellest mõni teine päev. Ja seda ei saa ka mainimata jätta, et ma pole mitte grammi ka juurde ostnud sel aastal! Jaanuari saab vist nii läbi, et koon ära ja otsin lõngadele, millele ideed ei leia, uued kodud. Positiivne, kas pole?

 

Lisa kommentaar

Kategooriad