Posted by: Tiina | 13. apr. 2017

Punane kuu

Kuidagi läks nii, et mul on hetkel enamasti punased asjad näpu vahel. Niipaljukest kui seda aega jääb käeliseks tegevuseks. Nii on nüüdseks punane lillesall lõpusirgel ja õmblusmasinal ka punased niidid peal. Olid. Need viimased lähevad juba vahetusse, sest punased asjad peaks olema enamvähem valmis. Praeguseks hetkeks.

kilepüksid 2

kilepüksid

Alustuseks sai Marta Liisa omale kevadised kilepüksid. See on taas see koht, kus peab endale meelde tuletama, et lõiget võttes võiks ikka ärkvel olla. Võtsin ajakirja ja kaesin, et täitsa norm püksid. Et mis ma sest jalgrattast ikka leiutan, võtan lõike ajakirjast. Ja siis kui ma olin püksid riidest ka välja lõiganud, siis ma avastasin, et neil on see pükste osa nö madal ja värvlit palju. Ma oleks eelistanud norm istmikuõmbluse kõrgusega pükse,  selliseid tavalisi. Aga noh, aju oli mingil ajahetkel nagu välja lülitatud. Igatahes valmis nad said. Selle vahega, et sinna oli mõeldud muidu lai kumm läbiõmmelduna, aga seda mul kodus ei olnud. Seda kolme kanali kitsamat olid ka loetud meetrid+sentimeetrid, seega nibin-nabin tuli piiga ümbermõõt välja. Kodus ei olnud ka punast nööri. Aga ma niiväga tahtsin ööse panna peale seda kui korraks külapeale laenatud tangid koju naasid. Polnud ammu “mulgustanud” ja tahtsin proovida. Kuna otsus oli, et käepärast olevad materjalid, siis poodi ei läinud. Said sellised. Piigale passivad. Täpselt parajad ka. No nööri ma võin ju hiljem otsida ja selle kummi välja vahetada. Äkki on kuskil ka jupp punast. Koduski.

Kangas on kilejas-kummine impregneer Abakhanist. Jube ebamugav, kui kasvõi õmblusvarudele ei saa triikrauga muretult ligineda. Tahaks ju siluda, aga ei saa. Ma ikka proovisin ka, aga esimese hooga muutus kangas nagu pehmeks ja vedelaks. Hiljem nö taastus, aga kuna see on ikkagi selline kumjas*, siis ma väga ei torkinud teist kuuma rauaga. Voodriks läks triibuline puuvillane trikotaaž, ka Abakhani päritolu. Taga poleks taskut vaja olnudki, neiu neid nagunii ei kasuta. Aga ma niisama pulli pärast ühe pisikese nuhtluse tegin. Nondega tassitakse pigem liiva tuppa, Seal ei hoia ju suurt miskit. Sääred said laiemat sorti, et läheks vaevata kummikutele peale. Kuna aga piiga poiste eeskujul ei taha ka omale “nu pogodi”-pükse, siis ma tegin sellise kummiga silmamoonduse, et nagu on ja ei ole kah.

kilepüksid 3

vooder

Ja see salakaval püksilõige või siis mudel (Ottobre 4/2006). Ma lubasin endale, et järgmine kord olen hoolikam ja peast selgem. Lisaks mõõdan 9 korda ja 1 kord lõikan.

mudel + lõige

 

  • Kumjas – nii kummalise kõlaga sõna, aga EKSS-is täitsa olemas.
Lisa kommentaar

Rubriigid