Posted by: Tiina | 29. apr. 2017

Uus raamat

tagasi haapsalust 3

tagasi haapsalust

tagasi haapsalust 2

No on alles kevade! Aga see kuduhullu ei heiduta.  Igatahes oli meil plaan minna rätiraamatu esitlusele. Plaan tehtud, nii me siis sõitsimegi hommikul juba Haapsalu poole. Siis oli ilmaga veel kõik ok. Ma tegin plaani, et katsun oma valge lillelise sallist sõbra kuskil kaunis kohas Haapsalus või teel pildile püüda ja puha. Aga .. tahtsime parimat, läks nagu alati. Sadama hakkas juba minnes. Ja kui juba, siis juba. Haapsalus ei olnud mõtet vihmavarju lahti teha, seega ei mingit jalutuskäiku. Tagasitee oli selline tuiskav “talvemuinasjutt”, et hoia ja keela. Kohati ei olnud maal ja taeval vahet. Lund, õieti seda loppa oli pea et pahkluuni. No ei saand autost kuiva jalaga poodigi. Uskumatu! Ja kohe on mai! Tõepoolest – tubaste tegevuste aeg.

Siiri rätiraamat

Aga vähemalt on mul nüüd uus ja inspireeriv raamat. Ja autogrammiga! Viiest raamatust kolm on nüüd autogrammiga.

Kui mul ei oleks nii palju erinevaid asju varrastel, siis looks kohe veel ühe räti ka üles. Näpud juba sügelevad. Kuidas see oligi … kudutööd. Ju need ikka ühed nakkavad tööd on.

Raamat on ilus ja asjalik. Seekord on kaasas ka mustrilehed, et sallide mustrid ikka loetavad oleksid. Mulle meeldib. Eriti need vanade piltide, postkaartide järgi taaslavastatud pildid.

Nüüd, olles juba aastaid tabatud käsitööpisikust, on mul ääretult kahju, et ma seda nakkust varem ei saanud. Mul oli nii mõttetu käsitööõpetaja. Ta dikteeris kõike – õmblemises põlle kuju – ei tohtinud olla nelinurkne, vaid pidi olema ümarate nurkadega, öösärk ei tohtunud olla pikk ja seelikupikkus oli ka ette antud. Kindaid kududes anti vaat et muster ka ette. Sokk sai mul ka liiga kirju. Triibuline oli. Kõik oli kogu aeg õpetaja jaoks valesti. Alles mingi hilisem ajahetk elus komistasin tõsimeeli kudu- ja õmbluskuradikese otsa. Ja nüüd, vaadates selliseid inspireerivaid tegelasi nagu Anu pink ja Siiri Reimann … No teeme nii, et mul on hea meel, olla vähemalt seal kus ma olen. Ja mul on heameel miskit taas juurde õppida. Iga uus raamatki annab ju võimaluse. (See lõik on inspireeritud sellest esitluse avakõnest ja sellele järgnenust. Mu pea ei hoidnud kogu kõne ilu ja sisu kinni.)

Ja kui veel tänasest rääkida, siis ma mõtlesin üsna mitmel korral, et mida Anu küll sel pühapäeval õmbleb … 😉

Ein neues Spitzenbuch – diesmal Muster für Dreiecktücher. Das Buch ist zweisprachig – Estnisch und Englisch und enthält schöne Bilder – die Szenen auf den Bilder sind inspiriert von alten, 100 Jahre und mehr alten Fotos und Postkarten. Ein schönes Buch. Erhältlich im Webshop des Saara Verlags – hier. Zu dem Buch gehört eine Mappe mit Musterblättern von Dreicecktüchern – damit man die Muster ohne Lupe auch lesen kann. 

Lisa kommentaar

Rubriigid