Posted by: Tiina | 24. mai 2017

Neiu valges kleidis

kleit

See pidu sai peetud ja põhjusmõtteliselt on lasteaiaaeg nüüd meie peres selja taga. Marta Liisa käib veel 5 päeva kui soovib, aga juunist alates saab see 15 aasta pikkune lasteaiaralli lõplikult läbi. Pidu nagu pidu ikka. Luuletust ja laulu ja mina poetasin taas pisara. Nojah, seekord lahistasin lausa nutta ühe laululoo ajal. Mis pagana vägi see mind nii nutma ajas, ei teagi. Alguses tundus, et selline rõõmsapoolsete lugudega pidu on, et puha tähestik ja rokime ja nii edasi. Ja need mõned esimesed etteasted, kus juhtus pisut äpardusi, tekitasid sellise positiivse, pisaratevaba fooni. Ja siis jälle! Mart tonksas seal veel muigega suul ja tsiteeris klassikuid, et “mis sa siin ulud kogu kollektiivi ees”.  Ja üks lastesõime kasvataja patsutas mu kätt kaastundlikult. No näed, juhtub. Ju siis on silmad vesise koha peale loodud.

kleit 2

Lapsepõlve rõõm

Aga peoks on ikka vaja uut kleiti ka. Ja nii ma siis tegingi. Valge kangas on pärit minu varudest ja sinna on ilmunud kusagil 1990ndatel aastatel. Kust ostsin, ei tea. Vast Saanast. Täpset koostist ka mitte, aga kahtlustan viskoosi ja millegi segu.  Seda mäletan küll, et toonasel kolleegil Mailisel oli samast kangast seelik. Ma vist ostsin endale ka seeliku jaoks. Kangas on ilusate reljeefsete lilledega, jätab sellise veidi vintage mulje. Igatahes on ta selline kena ja toekas, konkreetne. Ei ole just satsitamise materjal. Nii siis saigi mõeldud lihtsa kleidi peale. Ma genereerisin ise alustuseks ühe kleidi lõike, võttes aluseks ühe kleidi 1960-70. aastatest  (sellest äkki kunagi teine kord), aga siis saabus mu tellitud Ottobre 1/2016 ja seal oli Wendy kleit. Ja see tundus olevat piisavalt sirgjooneline ja lihtne ja ilus ja nii ta sõelale jäigi. Aega hakkas ka juba tasahilju nappima. Kleit on paanidega “laiaks lõigatud”. Pikkadest varrukatest said suvele mõeldes lühikesed. Voodrit ma alla ei pannud. Seljale sai peitlukk. Muud nagu polegi.

Marta kleit 3

Marta kleit 2

selg

On hetki mil kaelus hoiab eemale. Küll ma mõtlesin, et kus ma vea tegin, aga tuli välja, et asi on rohkem piiga hoiakus. Kui proovid ja vaja kekutada peegli ees, siis ajab kenasti selja sirgu. Aga kui end lõdvaks laseb ja seda teeb ta esimesel võimalusel, siis vajuvad õlad längu ja kleit selga imelikult. Nii me siis harjutasime veidi ka ilusamat rühti. Ma polnud enne tähele pannud, sest enamuse ajast on piiga T-särkides ja nendega ei paista paljud asjad välja. Kleit aga küll.

Marta kleit

Kohe tuleb tort!

Piltidega sai jälle nii, et neid on, aga valgus on selline, et ega kleidist suurt aru ei saa. Ma siiski mõned siia panen, et mingigi pilt anda. Piltidel on näha ka, et õhtus kodus tehtud piltidel ei ole sellest lokiilust enam midagi järel. Üks lapsevanem tegi seal piigadele lokke ja patse ja neid esimesi tahtis ka Marta. Alguses oli isegi täitsa kena.

lokid.jpg

Meie lokiline

Mis väga tugevalt silma torkas, oli see, kuidas suhtuvad sellise ürituse kleiti eesti emad ja vene lapsevanemad. No üks kleit oli ikka juba nagu pisike pruutkleit .. valge maani kahar tülli ja pitsiga. Rõhutatult Peterburgist toodud. Jah, kindlasti lapsele meeldib. Aga arvestades peo kava ja plaanitud tegevusi ja mänge ja  õuepidu ning lapse mugavust … no ei olnud õige koht.  Aga eks maitsed ole erinevad.

õied

Lisa kommentaar

Kategooriad