Posted by: Tiina | 26. mai 2017

Dressid

Ma pole nagu varemalt väga dressipükstega rinda pistnud, aga ühe pisikese poisslapse ema küsis, et kas ma õmbleks ja ostis hulga ilusaid kangaid kokku. Nii Riimest kui ka mujalt. Eks ma ole omadele ka juba ühtkomateist pakutavatest dressikangastest ahnitsenud ja nii ta lahti läks, see dressiralli. Alustuseks pisikesed püksid. No need tõesti ei võta aega ega materjali. Soovija ulatas mulle koti kirjude kangastega, minu asi oli juurde otsida ühevärvilist ja siis anti vabad käed. Kui nüüd mõni minu idee ei ole kõikse meeldivam, siis … Me kõik näeme värve ja läbilõikeid ja asju ju erinevalt ja mis meeldib ühele, ei pruugi teisele üldse meeltmööda olla. Eks siis teinekord räägib täpsemalt läbi, mida ja millest saab ning teeb. Niipalju sai seegi kord kokku lepitud, et taskuid ei tule. Ega jah, nii väikestel on taskud liiva õuest tuppa tassimiseks. Muuks nad neid tavaliselt ei kasuta. Seega – polnudki probleemi.

kaks paari

Aga seekord said siis sellised.

tagant sinised

Karud pluss sinine. Päris ainult karud oleks ka käranud, aga see sinine nagu säratab veelgi. Või noh, see sinine on nii ilus ja passib nende karude kõrvale igatepidi. Heledamat ei tahtnud panna. Teame ju neid poiste tegemisi. Need võivad olla  üsna määrivad. Seepärast on tumedamad toonid nagu parem valik. Kuigi väga tume see siin just ei ole.

Tähekesed said sellised. Miks ma sellise siilu ja sellisesse kohta tekitasin? No ei tahtnud, kui juba vabad käed anti, jälle küljele triipu teha, aga samas midagi nagu tahtnuks. Ja kuna sentimeetri-paar tahtsin nagu pikkusesse juurde ka saada, aga kangatükk oli juba teatud pikkusega, millest kummikanalid ja sääred soovitud pikkuses välja ei tulnuks, liiga pikki soonikuid ka otsa ei tahtnud, siis mõtlesin ja tähekesedjoonistan sääred selliseks – kaarjalt roheliseks. Sinise kanga toon on ju poisslapse õuemänguks igati sobiv. Et roheline nüüd liiga hele kui tahta pükse õuemänguks? PIldil mängib päike ka ja teeb selle heledamaks, seega see pilt siin on pisut petlik. Aga mis poistesse puutub, siis enamasti määrivad nad ikka peed ja põlvi, küljed ja püksikangas sooniku kohalt just päris poris ei libise. Aga eks emme annab järgmisteks juhised, kui vaja teistmoodi.

Need esimesed püksid said tehtud juba enam kui nädalapäevad tagasi ja olid sellised pruuni- ja hallikirjud. Nendest on mul emme poolt ka jalas pilt pakkuda. Täitsa ok minu meelest. Käravad küll. Niipalju peab teemat sonkima, et kattemasinaga saaks kummi veel valutumalt külge. Muude kangastega 18600834_1556842707679937_601742457_nei ole teema, aga see paksem dressikangas kipub kummipaela ühenduse kohas ja õmblustel natuke “sakkima”.

Miks dresse ise õmmelda? Poed on ju pungil? Tuleb välja, et alati ei olegi. No vahel on asi selles, et lapsed on selle poerõivaste standardi jaoks liiga klibud. Nii nagu suurtele inimestele on riiete valik kesine, nii on ka lastega, kui nad on pisemat kuskilt otsast. Olen ise kogenud, sest mul on kodus kaks poisslast, kes muidu toekate pereliikmete vahel näevad juba titepõlvest peale välja nagu korijoonistused. Ja mis seal salata – hetkel tulvab neid imeilusaid kangaid ikka uksest ja aknast. Kui mingi aeg tekkis ahnitsemise soov, siis sellega olen ma nüüdseks juba iseendas ühele poole saanud ning rahu teinud. Ega see tulv niipea pidama ei jää, seega kui miski ka kaob, siis tuleb uus ja võib-olla ka ilusam. Peaasi on, et oleks millest õmmelda.

Ma alustasin oma Keskmikule ka dressipükse. Tahaks ju teismelistele ka õmmelda, aga nendega on see kangas ja mudelis kaubale saamine nii keeruline. Väga konkreetne idee tuleb neile maha müüa ja siis võid kanga järgi suunduda. Nii ma tegingi. Äkki saan lähipäevil muude õrnemate kangaste vahel neile ka nö kummi peale. Ja kui juba dressikangad, siis mind ennast ootavad suured kirjud liblikad … Küll mitte püksteks saamist, vaid midagi ülespoole.

 

Lisa kommentaar

Rubriigid