Posted by: Tiina | 3. sept. 2017

Aabitsad

aabitsad hunnikus

Kuna neid koolialgusi on meie peres juba omajagu, siis heitsin täna pilgu ka meie kõigi aabitsatesse. Kokku sain 4 erinevat raamatut. Mina ja Mart läksime esimesse klassi selle paljudele tuttava kukeaabitsaga. Minu suuremad poisid said omal ajal selle suures formaadis Anna ja Aadama aabitsa oma veidrate ja lõbusate tegelastega. Põrsas Pamp on issil “sõimusõna” eest senimaani. Mattias läks kooli aastal, kui suure aplaavaga tuli välja nukuteatri aabits, mis väga populaarseks vist ei saanud. Ma pole oma tutvusringkonnas lastel seda rohkem eriti näinudki. Ei hiljem ega teistes koolides. Kuskil teda kindlasti kasutati, aga mitte väga laialdaselt. Minu arust pisut keerulisem kui nii mõnigi teine. Ja nüüd Marta sai selle punase seljaga mõnusas formaadis raamatu. Aga sellised nad siis on.

4 aabitsat

Minu ja Mardi Aabitsakukega raamat

No kes seda salmi sealt algusest ei teaks! Ja ajastu märgina on oktoobrilapsed ka IN.

minu aabits

aja peegel

Martin ja Markkus alustasid oma kooliteed selle Anna ja Aadama aabitsaga, mis ajab naljakatest tegelastest üle. Ka täitsa lõbus raamat.

aabitsategelased

aabistast põrsas pamp

MM aabits

Suurtel poistel käis alguses aabitsaga kaasas veel mingi kirjatehnika vihik, igatahes tegime esimestel koolikuudel iga päev püüdlikult kriipse ja kraapse. Ma tahaks loota, et nende kahe poisslapse kenad käekirjad on just tänu sellele sellised ilusad ja loetavad. Mattiase koolisügises sellist kriipsutamise ja harjutusvihikut ei olnud ja ma pean ütlema, et varesejalad mis varesejalad senimaani. Kahjuks.

Mattiase aabitsast on mul aga peaaegu tervenisti meeles veel see vahva hamstri-luuletus. Mõnes mõttes on see väga ilus raamat, aga seal on ka asju, mis mind isiklikult segavad. Vahel on lapsel raske suhteliselt tumedal taustal uusi sõnu kokku veerida. Tekstide taust ei ole neutraalselt valge, vaid läbivalt värviline. Mõnel pool liigagi tume. Pildid on ilusad, aga nende barbarite ja gängsterite ja geenidega sai ikka vatti ka näha. Ja see kriitika keelatud! käsk …

hamstriluuletus

aabitsapiltK täht

Marta punase aabitsaga ma pole veel väga põhjalikult tutvunud, aga raamatut suvalisest kohast lahti lüües sattusin kohe Kilpkonnasaartele. Tundus vahva. Ma loodan, et see saab olema üks ilus aeg.

Marta aabits

 

Lisa kommentaar

Rubriigid